Ja uzskatāt, ka r2vsk.lv mājas lapā publicētās fotogrāfijas var radīt problēmas ar personas datu apstrādi Regulas kontekstā, informējiet par vajadzību tās izņemt.

Sociālais pedagogs

Natalja Tretjaka

Sociālais pedagogs nodrošina skolēnu tiesību ievērošanu un sniedz atbalstu situācijās, kad bērns vai jaunietis nonācis grūtībās. Palīdzība tiek sniegta, ja novērojamas negatīvas izmaiņas uzvedībā: pasliktinās mācību sekmes, rodas konflikti ar skolasbiedriem vai pedagogiem, parādās neattaisnoti stundu kavējumi, klaiņošana, vardarbības gadījumi vai citas problēmsituācijas.

Sociālais pedagogs sadarbojas ar skolēniem, pedagogiem un vecākiem, kā arī – nepieciešamības gadījumā – ar tiesībsargājošām iestādēm un bērnu tiesību aizsardzības institūcijām, lai nodrošinātu skolēna drošību, labbūtību un veiksmīgu mācību procesu.

Darba laiks:

Pirmdiena – Piektdiena 8:00 – 11:00

306. kabinets

 

Irēna Ivanova

Darba grafiks:

Sociālā pedagoga darba laiks

P.10.00 -16.00

O.10.00-16.00

T.10.00 -16.00

C.10.00-16.00

P.10.00-16.00

Tālrunis   29402913

 

Skolas sociālais pedagogs:

  • speciālists ar akadēmisko izglītību un sociālā pedagoga profesionālo kvalifikāciju;
  • palīdz bērniem, vecākiem un skolotājiem risināt problēmas, kas rada traucējumus izglītības ieguves procesā un savstarpējās attiecībās.

Sociālais pedagogs sadarbojas ar:

  • skolas administrāciju;
  • klašu audzinātājiem;
  • mācību priekšmetu skolotājiem;
  • izglītības psihologu;
  • medicīnas personālu;
  • logopēdu;
  • nepieciešamības gadījumā ar citiem speciālistiem skolā vai ārpus tās.

 

Kādos gadījumos var palīdzēt sociālais pedagogs?

Klases audzinātājam, ja:

  • skolēns bieži kavē skolu neattaisnotu iemeslu dēļ;
  • skolēnam strauji pazeminās sekmes mācībās;
  • pēkšņi mainījusies skolēna uzvedība;
  • skolēns ir uzticējis kādu problēmu, kuru nevar vai nedrīks risināt vienpersoniski, un ir nepieciešama konsultācija;
  • skolēns nonācis sociālās aprūpes vai citā institūcijā;
  • skolēns saņem nepietiekamu vecāku aprūpi;
  • skolēns stāsta, ka mājās jūtas slikti un nedroši u.c.

 

Skolēnam, ja:

  • nomāc kāda problēma, kuru viņš nevar atrisināt;
  • ir problēmas mājās;
  • skolā viņš jūtas vientuļš vai atstumts, nav draugu;
  • ir mācīšanās grūtības;
  • ir konflikts ar skolasbiedriem, skolotājiem vai vecākiem;
  • ir atkarības problēmas u.c.

Vecākiem, ja:

  • radušās grūtības bērna audzināšanā;
  • bērns bieži klaiņo un nenāk mājās;
  • bērna uzvedība ir pēkšņi mainījusies;
  • bērnam ir regulāri konflikti ar skolasbiedriem vai skolotājiem;
  • bērns stāsta, ka skolā viņš jūtas slikti;
  • bērnam ir atkarības problēmas;
  • ir grūtības nodrošināt bērnu ar skolai nepieciešamajiem mācību līdzekļiem u.c.

Skolas sociālais pedagogs:

  • uzklausa;
  • informē;
  • konsultē;
  • sniedz atbalstu;
  • izvērtē problēmu un palīdz to risināt;
  • novēro;
  • palīdz risināt konflikta situācijas;
  • ja nepieciešams, apmeklēt ģimeni mājās;
  • pēta skolas vidi;
  • sekmē skolēna, vecāku un skolotāju savstarpējās sadarbības iespējas;
  • pēta un izzina skolēna vai klases problēmu cēloņus;
  • palīdz skolēniem veidot dzīves prasmes;
  • koordinē un sadarbojas ar citu institūciju speciālistiem;
  • izstrādā priekšlikumus un organizē profilaktiskus pasākumus, lai novērstu vai ierobežotu dažādu problēmu (piemēram, datoratkarības, smēķēšanas, vardarbības u.c.) izplatību skolā;

visu jautājumu risināšanā ievēro konfidencialitāti.